NEWS
新着情報【英語スピーキング演習GⅡ(学士課程対象)】春休みの集中講義
2024年12月17日
英語圏の大学で教育を受けるのに十分な英語力を身に付けることを目標とし、英語による口頭表現能力の向上のための訓練を、短期集中で行います。 グローバル教育オプション(GEO)及びグローバル理工人育成コースの対象科目であり、各2単位を取得できます。
-
- 英語スピーキング演習GⅡ1
講義日)2月 17~20日 - 英語スピーキング演習GⅡ2
講義日)2月 17~21日 - 英語スピーキング演習GⅡ3
講義日)2月 17~20日 - 英語スピーキング演習GⅡA (上級クラス)
講義日)3月3日~6日
- 英語スピーキング演習GⅡ1
履修条件・申込方法
■ 学士課程対象
1. 申込先着 20 名/各コース
2. 全日程出席必須
3. グローバル理工人育成コース、グローバル教育オプション(GEO)対象科目。グロ理所属生、 GEO 履修予定者は特に履修をおすすめします。
4. 100 番台「英語スピーキング演習 GⅡ」の複数受講不可。次のような履修は可能 【100 番台「英語
スピーキング演習 GⅡ」の中から 1 クラス + 300 番台「英語スピーキング演習 GⅡA」の受講】
5. 「英語スピーキング演習 GⅡ」の 3 クラスは同じレベル
6. 過去に「英語スピーキング演習 GⅡ」もしくは「英語スピーキング演習GⅡA」を受講し単位を取得
している場合,再度受講することはできません,但し聴講生(単位無し)として受講は可能
7. 「英語スピーキング演習 GⅡA」は 300 番台のため GSEP, 検定試験による必修単位の認定者を除く
24B 学生は受講不可
8. 大学院課程の学生が学士課程の科目を履修し単位を取得することは可能だが,大学院の修了要件には
含まれない。大学院生用の「英語スピーキング演習 GⅣ」を推奨
9. 2025 年 3 月卒業予定者は卒業判定会議に間に合わないため受講できません。
10. 「Google Form の申込み」+「履修登録/追加申告手続き」をしていない方は受講できません。■ 申込方法:Google Formより申込み (受付期間中に外国語セクションホームページへ申込用のリンクが掲載されます)
※申込受付期間以外で履修登録・追加申告は出来ません■ 受付期間:2 月3日(月)10:30 頃 ~2 月7日(金)16:00 まで
※グローバル理工人育成コース所属学生優先受付期間 1 月 27 日(月)10:30 頃~1 月 31 日(金)16:00 まで
■ 聴講希望(単位不要):メールでお申込み下さい。
E-mail: eigoscr_a_fl.ila.titech.ac.jp(_a_を@に変えてお送りください)
件名: 「科目名」単位無し受講について
記入必要項目: 氏名、学籍番号、受講希望科目名 (※全ての申込み終了後,受講可否について連絡)■ お問合せ: 外国語事務室 英語科目担当 eigoscr_a_fl.ila.titech.ac.jp(_a_を@に変えてお送りください)
講義名 | 英語スピーキング演習GⅡ 1 |
---|---|
科目コード | LAE.E182-01 |
開講日時 |
February 17, 18, 10, 20 |
担当教員名 | Mark Stoneburgh |
講義室 | W3 301(W331) |
概要 |
This five-day intensive course is designed for students looking for a forum that will allow them to speak English on a wide array of topics. It will be student-centered and (very) active participation will be expected. The general daily format is discussion/debate with presentations at the end of the day. Aside from general fluency, other areas that will be addressed include critical thinking skills, presentation skills, listening skills, and vocabulary building. |
テキスト |
Handouts |
成績評価 | 50% Attendance and Class Participation, 30% Presentations, 20% Quizzes |
Syllabus and Periods:
講義名 | 英語スピーキング演習GⅡ 2 |
---|---|
科目コード | LAE.E182-02 |
開講日時 |
February 17, 18, 19, 20, 21 |
担当教員名 |
Susan Adams Yamada |
講義室 |
W3-707 (W371) |
概要 |
This course focuses on developing and strengthening thinking and presentation strategies necessary for arguing in discussion and debating situations. Criticalthinking, and practice in asking effective questions will also be other areas of focus in an all around approach to improving arguing skills. |
テキスト |
Prints |
成績評価 |
in class activities 70% presentation/debate 30% |
講義名 | 英語スピーキング演習GⅡ 3 |
---|---|
科目コード | LAE.E182-03 |
開講日時 |
February 17, 18, 19, 20 |
担当教員名 |
Jon Mitchell |
講義室 |
M-134 |
概要 |
During this course, we will be using a range of communicative styles to investigate contemporary issues and improve our critical thinking skills. Classes will normally begin with a background discussion of a topic from the textbook, Good-bye Galapagos, followed by a reading of the chapter. Following this, students will work in pairs and small groups to explore the theme via discussions, debates and short presentations. |
テキスト | Good Bye, Galapagos: evolving aspects of Japanese society, Paul Stapleton, Cengage Learning, 978-4-86312-216-1 (To be sold at Tokyo Tech Co-op, 東京科学大つばめ 生協で販売予定) |
成績評価 | Presentation: 50%, Final reaction paper: 50% |
<上級クラス>
英語圏の大学で教育を受ける,また研究者として活動するための英語力を身に付けることを目標として,英語による口頭表現能力向上のための訓練を短期集中で行います。この授業は「英語スピーキング演習GⅡA 」(学士課程の学生対象)という300番台の英語選択科目で, 2単位を取得できます。
講義名 | 英語スピーキング演習GⅡA |
---|---|
科目コード | LAE.E336 |
開講日時 |
March 3, 4, 5, 6 |
担当教員名 |
Jon Mitchell |
講義室 | M-134 |
概要 |
During this short course, students will explore some current science and technology issues to enhance their skills in oral communication. Via debates, presentations, interviews and short reports, students will examine topics in which they are interested with the goal of enhancing their ability to function – and hopefully thrive – in an English-language academic environment. Themes will include scientific ethics, innovation and Sustainable Development Goals. This is not a lecture-style class; students will collaborate with each other to actively build their knowledge and critical thinking abilities. |
テキスト |
Handouts will be provided by the instructor. |
成績評価 | Debate summary: 50% / Presentation: 50% |
Syllabus and Periods: